El Parlamento de Galicia ha aprobado por unanimidad declarar 2026 como Ano Oteriano, con motivo del cincuenta aniversario del fallecimiento de Ramón Otero Pedrayo y del centenario de la publicación de Guía de Galicia. La decisión ha sido celebrada por el conselleiro de Cultura, Lingua e Xuventude, José López Campos.
El responsable autonómico de Cultura ha destacado que esta declaración institucional reconoce a Otero Pedrayo como «un dos piares do florecemento cultural e intelectual de Galicia» y como «representante dunha xeración que soubo vincular o galeguismo coa defensa da cultura universal e co compromiso coa nosa terra».
López Campos ha recordado las múltiples facetas del intelectual galleguista —fundador del Grupo Nós y de la Editorial Galaxia, de la que fue su primer presidente, además de miembro de las Irmandades da Fala, maestro, ensayista, geógrafo, novelista y político— y ha subrayado que su trayectoria y compromiso con Galicia «merecen manter acesa a súa vixencia cun recoñecemento institucional amplo e transversal».
La Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude organizará una programación «completa e diversa» para difundir su legado y ha expresado su «total vontade colaboradora» con instituciones culturales, educativas y académicas para promover actividades de investigación y divulgación a lo largo del Ano Oteriano.
