El Teatro Principal de Ourense acogió este lunes la entrega del Premio Ourensanía 2025 al doctor Rafael López López, jefe del Servicio de Oncología del Hospital Clínico Universitario de Santiago y natural de Vilamartín de Valdeorras.
El presidente de la Deputación, Luis Menor, fue el encargado de entregarle el galardón, destacando que este reconocimiento representa «a túa valía e o orgullo das túas orixes». Subrayó que López «encarna a esencia deste premio, porque sentimos orgullo, como pobo, de contar cun ourensán que rescata vidas desde a investigación médica».
Acompañado por familiares, amigos y compañeros, el homenajeado agradeció la distinción asegurando que era «unha oportunidade de volver mirar á miña terra co corazón na man, con emoción e con orgullo». Recordó sus raíces en Vilamartín, «onde aprendín o valor do esforzo cos meus pais e que a terra dá froitos se se coida, se respecta e se ama», y dejó unha reflexión que resume o seu sentimento de pertenza: «Ourense é unha forma de estar no mundo, unha identidade que nos acompaña alí onde vaiamos».
Durante su discurso, apeló a la importancia de la investigación y la innovación como «único camiño para mellorar a calidade de vida das persoas e garantir a sustentabilidade da sociedade», e insistiu en que «a ciencia é unha necesidade, non un luxo».
En el acto participaron Agustín Fernández, amigo de infancia del galardonado, y Jesús García Mata, xefe do Servizo de Oncoloxía do CHUO, que destacaron o seu compromiso profesional e humano. Tamén interviñeron a través dun vídeo os investigadores Marisol Soengas e Mariano Barbacid.
La gala contó con la actuación del cantante Borja Quintela y de la Real Banda de Gaitas de la Diputación, que puso el broche final con la interpretación del himno gallego.
Entre los asistentes se encontraban los conselleiros Antonio Gómez Caamaño (Sanidade) e José González (Emprego, Comercio e Emigración), además del delegado territorial da Xunta en Ourense, Manuel Pardo, que quisieron acmpañar al médico en este reconocimiento. También asistieron el Director Xeral de la Agencia de Turismo de Galicia, Xosé Merelles y la teniente de alcalde de Vilamartín, Sherezade Nuñez.
Doctor en Medicina, catedrático de la Universidad de Santiago y presidente de ls ASEICA, Rafael López ha liderado más de 150 ensayos clínicos e publicado más de 200 trabajos científicos. Su labor al frente de Oncomet ha sido decisiva para situar la investigación oncológica gallega como referente nacional e internacional.


