Trátase dun programa para reforzar as competencias dixitais do alumnado e se prolongará durante dous cursos
O Colexio Condesa Fenosa de O Barco, o «Xosé Manuel Folla Respino » de Vilamartín e o CEIP Plurilingüe Virxe do Camiño de Rubiá son tres dos 50 centros educativos galegos escollidos para participar, durante dous cursos académicos, no proxecto «Digicraft», que ten como obxectivo a mellora das competencias dixitais do alumnado.
A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, e a directora da Amtega, Mar Pereira, abordaron cos docentes e directores dos colexios participantes esta iniciativa, desenvolvida en colaboración coa Fundación Vodafone España.
A conselleira de Educación salientou que Galicia é unha das poucas comunidades autónomas que está facendo unha aposta «seria e global» polo uso «seguro e crítico» da tecnoloxía nas aulas desde a etapa de infantil, e sempre coidando incorporar contido humanístico «á revolución tecnolóxica que vivimos».
Nesta liña enmárcase o proxecto« Digicraft no teu cole», que trata de achegar os estudantes ao mundo dixital converténdoos en creadores, «non como consumidores», matizó a conselleira.
Ademais do reforzo de competencias dixitais nas aulas, esta iniciativa vai permitir tamén outras como a comunicación,«aprender a aprender», desenvolver o espírito emprendedor, fomentar o traballo en equipo, a resolución de problemas, a toma de decisións, a capacidade lingüística oral e escrita, o razoamento crítico e a aprendizaxe autónoma.
O proxecto «Digicraft no teu cole» ten como obxectivo potenciar o desenvolvemento da competencia dixital na infancia e na xuventude, a través dun programa de formación e reforzo das habilidades dixitais e das competencias asociadas do que se beneficiarán nenos e nenas de entre 6 e 12 anos.
Traballaranse en cinco áreas da competencia dixital: información e alfabetización; comunicación e colaboración; a creación de contidos dixitais; seguridade e resolución de problemas. Dentro delas abordaranse a procura e filtrado de datos, a participación cidadá en liña, a xestión da identidade dixital, os dereitos de autor e licenzas, a programación, a protección de datos persoais e a privacidade ou a identificación de necesidades e respostas tecnolóxicas, entre outros aspectos.
Este programa, caracterizado pola súa transversalidade, permite traballar en equipo, tomar decisións, aumentar a capacidade de comunicación oral e escrita, o razoamento crítico e a aprendizaxe autónoma, entre outras.
En cada curso académico trabállanse dous itinerarios de 14 horas de duración —un total de 1 hora á semana durante 28 semanas lectivas—. Estes itinerarios están compostos por unha serie de actividades que van aumentando gradualmente en nivel de dificultade. As actividades combinan o mundo dixital e a tecnoloxía co xogo, o aprender facendo e o desenvolvementode habilidades motoras.
Cada actividade conta cunha guía didáctica na que se explica os obxectivos que se queren lograr, o material necesario e os pasos para seguir para realizala. Dado que traballa parte das competencias definidas no currículo de primaria, «Digicraft no teu cole» pódese impartir tanto en horario lectivo como fóra del.