miércoles. 03.09.2025

Aurentino Alonso afronta sus primeros días como alcalde de O Barco con la mirada puesta en la recuperación tras los incendios

Destaca, además, la buena acogida del programa escuelas deportivas, que en el primer día de reservas ya cubrió la mitad de las plazas
somoscomarca_20250901_obarco_pleno_aurentinoalonso1274
Aurentino Alonso afronta sus primeros días como alcalde de O Barco con la mirada puesta en la recuperación tras los incendios

El nuevo regidor apenas ha tenido tiempo de saborear el cargo. Este martes asistió en Santiago a una reunión convocada por la Xunta con entre 40 y 50 alcaldes y alcaldesas de concellos afectados por los incendios. «Foi a presentación das axudas, tanto a nivel de explotacións como a nivel de recuperación de edificios de vivendas, de infraestruturas», señaló, aunque matizó que «dese futuro tampouco se nos plantexou nada de como van a encaralo».

Para Alonso, lo prioritario será que esas medidas lleguen: «Evitalo todos temos claro que vai ser imposible porque o cambio climático está aí e os incendios van seguir, pero o importante sería conseguir paliar os efectos, minimizalos, que non afecten sobre todo a vivendas, a propiedades, a entornos urbanos e, evidentemente, á vida das persoas».

En O Barco siguen arrastrando algunos problemas derivados del fuego en las 21 localidades seriamente amenazadas. «Seguimos tendo por aí algún problema de algunha traída de augas, sobre todo de augas de rego. Tamén segue habendo algún problema de instalacións de infraestruturas como pode ser a fibra, que nalgún punto aínda non está restaurada», detalló el alcalde, aunque remarcó que los servicios municipales «están traballando tanto a nivel de electricidade como de fontanería e iso pouco a pouco».

Mientras tanto, la vida cotidiana del concello continúa. Este miércoles se presentarán oficialmente las Festas do Cristo. Además, la inscripción en las escuelas deportivas volvió a despertar gran expectación, con largas colas desde primera hora. «Onte dicíanme os responsables da empresa adxudicataria que se xestionaron máis de catrocentas inscricións, imaxínate», apuntó Alonso. Aunque reconoce que se estudian fórmulas para agilizar el proceso, defiende que siga siendo presencial: «Se o facemos online, moita xente maior tería dificultades. Queremos que sexa equitativo para todos».

El alcalde confirma que cada año se ofertan unas 800 plazas, muy demandadas y difíciles de ampliar por limitaciones de horarios, empresas adjudicatarias y espacios disponibles. «Ampliar é moi difícil, temos moitos condicionantes. Primeiro, a empresa ten adxudicadas unha serie de actividades con distintos horarios, entón agora sería moi difícil amplialo. Logo tamén temos o problema das ubicacións, dos locais onde se levan a cabo estas actividades, que son os que son. Hai que compaxinar, hai que compartir espazos tamén cos clubes deportivos que teñen a súa actividade, entón é complicado», explicó.

Aurentino Alonso encara, así, sus primeros días al frente del Concello entre la gestión de la emergencia de los incendios, la preparación de las fiestas y la organización de la actividad deportiva que mueve a centenares de vecinos.

Aurentino Alonso afronta sus primeros días como alcalde de O Barco con la mirada puesta...